2025 – 2026

Методоб’єднання класних керівників

Для ефективної реалізації виховного процесу в закладі освіти організовано роботу методичного об’єднання класних керівників, на засіданнях якого розглядаються актуальні питання виховної роботи. Ми, класні керівники Катеринківської гімназії, працюємо над вирішенням першочергових завдань виховання здобувачів освіти у сучасних умовах: виховати громадянина-патріота, формувати громадянську активність дітей та підлітків, які люблять свій народ, Україну, готові самовіддано захищати і розбудовувати її як суверенну, незалежну, демократичну, правову і соціальну державу, виробити імунітет до негативного впливу соціального середовища.

30 жовтня відбулося перше засідання класних керівників у 2025 – 2026 н.р. На засіданні Зеленюк О.М. прочитала лекцію-консультацію «Використання ІКТ та інтернет-ресурсів в організації інноваційної діяльності класного керівника у проведенні виховних годин»; Бурмістрова І.В. провела міні-тренінг «СТОП – БУЛІНГ: попередження жорстокості та насильства серед підлітків» та Савчук Д.Р. надала колегам буклет «Корисні поради для класних керівників «Превентивне виховання як ключовий фактор у запобіганні агресивної поведінки та конфліктів серед дітей та молоді»»

Педагогічна студія вчителів початкових класів, філологів  «Читаємо, розуміємо, творимо»

   30 жовтня 2025 року в Катеринківській  гімназії відбулося I засідання (теоретично-практичний напрямок)педагогічної студії вчителів початкових класів, філологів   «Читаємо, розуміємо, творимо»

   Проблема формування читацьких навичок у сучасному освітньому процесі є актуальною та багатогранною. Основні труднощі полягають у низькому рівні мотивації до читання, недостатньому розвитку техніки читання та слабкому розумінні прочитаного, а також у відсутності системного підходу до формування читацької компетентності.

   Багато учнів не відчувають зацікавлення до читання, вважаючи його нудним заняттям. Це може бути пов’язано з надмірною залежністю від електронних пристроїв, відсутністю позитивного досвіду читання в ранньому дитинстві, а також з нецікавими формами подачі матеріалу в школі.  Недостатній рівень володіння технікою читання (швидкість, правильність, виразність) ускладнює процес розуміння тексту. Учні можуть витрачати багато часу на розшифровку слів, що заважає їм зосередитися на змісті. Навіть якщо учень читає швидко і правильно, це не гарантує, що він розуміє текст. Проблема може полягати у відсутності навичок аналізу тексту, критичного мислення та узагальнення інформації. Формування читацьких навичок потребує системного підходу, що включає в себе різноманітні методи та прийоми, а також інтеграцію читання з іншими навчальними предметами. Часто ж, робота над читанням обмежується уроками мови та літератури, а інші предмети не залучаються до цього процесу. Сучасні цифрові технології, з одного боку, пропонують нові можливості для читання, але з іншого – можуть негативно впливати на мотивацію та увагу учнів. Залежність від гаджетів та розсіяна увага ускладнюють процес формування глибокого розуміння прочитаного. Виразне читання, як важлива складова комунікативної компетентності, часто залишається поза увагою. Учні недостатньо тренуються у передачі емоцій та змісту тексту за допомогою інтонації, темпу та логічних наголосів. Читання часто сприймається як суто шкільний предмет, а не як інструмент для розширення знань та досвіду. Недостатньо уваги приділяється зв’язку прочитаного з реальним життям, що знижує мотивацію до читання

   Педагогічна студія вчителів початкових класів, філологів «Читаємо, розуміємо, творимо» створена на допомогу вчителям  у розв’язанні вищезгаданих проблем та спрямована на виконання завдань:

  1. підвищення професійного рівня педагогів по формуванню навичок читання
  2.  розроблення та вдосконалення шляхів формування  читацької компетентності здобувачів освіти
  3. Розвиток інтересу до оригінальних, інноваційно-ігрових технологій, ініціативу, бажання застосовувати на практиці дані технології
  4. Викликати бажання до співпраці, взаєморозуміння, взаємодопомогу 

Під час проведення I засідання розглянуто такі питання:

1.Вироблення якісних ознак читання як основне завдання уроків читання у початковій школі.

                                                                                                                                                            (Перник І.М.)

2. Інноваційні шляхи формування та удосконалення навички читання.                    (Зеленюк О.М.)

3. Формування швидкого й свідомого читання як засобу успішного навчання дитини в школі. Застосування вправ і завдань для подолання труднощів технічної сторони навички читання

                                                                                                                                                              (Савчук Д.Р.)

4. Методики розвитку словникового запасу школярів                                               (Кошовенко М.М.)

5. Практичні поради: “Що таке пам’ять і як її розвинути»        (Бурмістрова І.В.)

І засідання Клубу «Логік-ленд».

Не відтворювати, а розуміти. Не зазубрювати, а знаходити практичне застосування. Тоді впевнено можна покладатися на пам’ять.

Як мотивувати під час навчання, що і як діти запам’ятовують охоче, і чому виникають  труднощі в процесі пізнання. Такі питання обговорювалися на І засіданні  Клубу «Логік -ленд».

Папіровник О.В. прочитала лекцію «Що таке увага та пам’ять і чому вони важливі?»

Практичними вправами з досвіду роботи поділилися КатранЖ.С. та Папіровник О.В. «Як розвивати увагу у дітей, розвиток пам’яті через ігри.»

Як викладачі можуть поліпшити запам’ятовування учнів? Деякі стратегії, підкріплені дослідженнями, можуть істотно вплинути на здатність учня запам’ятовувати нові знання.  Колеги опрацювали різноманітні джерела інформації та підібрали поради щодо спеціальних засобів і методів для розвитку уваги та пам’яті. Рекомендуємо колегам відповідний ресурс, який  характеризує вікові особливості пам’яті та уваги дітей різних вікових груп та надані поради щодо підбору форм та методів навчання для розвитку пам’яті та уваги: https://nus.org.ua/2020/07/14/yak-rozvyvaty-pam-yat-v-uchniv/