Міністерство юстиції України інформує про запуск інформаційної кампанії системи надання безоплатної правової допомоги для постраждалих від сексуального насильства під час війни та домашнього насильства. Мета кампанії – висвітлити проблему насильства в умовах війни, поінформувати про можливість отримати кваліфіковану допомогу від держави, у тому числі правову, та мотивувати постраждалих звертатися по допомогу та діяти, щоб захистити себе. . З відеороликами можна ознайомитись за посиланням: https://drive.google.com/drive/folders/1qtchCHTvUTlC323IoocZIRtiIw2aYavv?usp
=share_link. Матеріали інформаційної кампанії будуть публікуватися поступово на сторінках Міністерства юстиції України та системи надання безоплатної правової допомоги у соцмережах. Про старт кампанії: https://legalaid.gov.ua/novyny/postrazhdali-vidseksualnogonasylstva-pid-chas-vijny-ta-domashnogo-nasylstva-mozhut-otrymatybezoplatnu-pravovudopomogu-vid-derzhavy/
. У разі виникнення додаткових питань просимо звертатися до відділу інформаційної політики та комунікацій Координаційного центру з надання правової допомоги: press@legalaid.gov.ua


Початок шкільного життя – складне випробування і для дітей, і для їхніх батьків.
Вступ до школи – це початок нового етапу в житті дитини, входження його в світ знань, різноманітних взаємин з дорослими й однолітками.
Часто на порозі школи ви, шановні батьки, задаєте питання: чи готова дитина до навчання в школі? Важливий показник готовності до школи – розвиток мови.
Усна мова вашої дитини – міцний фундамент для успішного навчання і поступового її занурення у світ писемного мовлення – читання і письмо. Але що ж робити, якщо мовленнєвий розвиток відстає від вікової норми?
Невеликі поради допоможуть вам ще до школи чітко визначити існуючі проблеми і допомогти своїй дитині.
1.Якщо дитина не вимовляє або неправильно вимовляє звуки, терміново зверніться за консультацією до логопеда. Якщо логопед вже займається з вашою дитиною, прикладіть максимум зусиль, щоб закріпити звуки в мовленні. Цей етап повністю залежить саме від вас! Виправлення вимови в 1-му класі для багатьох дітей є серйозним додатковим навантаженням, що заважає успішному навчанню.
2. Якщо дитина має недостатньо багатий словник, пограйте з нею в ігри: «Лото» (на різну тематику), «4-й зайвий» з обов’язковим зазначенням предметів і поясненням своїх дій з ними, «Вгадай за описом»(дорослий описує предмет, не називаючи його, дитина вгадує), «Загадай предмет»(дитина описує предмет, дорослий вгадує),ігри на активізацію словника дій.
3.Якщо ваша дитина неправильно вживає різні форми слів і робить помилки при узгодженні їх між собою, перш за все, вам допоможе рахунок предметів з обов’язковим їх зазначенням ( в ускладненому варіанті – рахунок «якихось» предметів, наприклад, веселих кошенят, великих дерев тощо), ігри з картинками «Чого не стало?»(прибрати картинку), «Що без чого?»(наприклад, стілець без ніжки), «Один-багато»(кіт-коти, вікно – вікна тощо)
4. І, звичайно, якщо у вашої дитини не дуже добре розвинене зв’язне мовлення, при бажанні ви знайдете безліч ігор та спеціальної літератури з цього питання.
5.Зверніть увагу, як дитина володіє олівцем, ручкою, ножицями, як успішно виконує графічні завдання, вирізає геометричні фігури. Якщо даний вид роботи викликає у дитини труднощі, значить, дрібні м’язи руки потребують тренування.
Робота батьків повинна бути спрямована в декількох напрямках:
-Розвиток дрібної моторики руки (пальчикова гімнастика, масаж рук, ліплення з пластиліну, орігамі…).
-Відпрацювання диференціації правої та лівої частини тіла:
(Показати праву руку, потім ліву. Якщо дитина не може назвати ліву руку, дорослий називає її сам, а дитина повторює;
– Підняти то праву, то ліву руку. Взяти предмет то правою, то лівою рукою;
– Після уточнення мовних позначень правої і лівої руки можна приступити до розрізнення інших частин тіла: правої і лівої ноги, очі, вуха.)
-Формування орієнтації в навколишньому просторі:
-Визначення просторового розташування предметів по відношенню до дитини: “Покажи, який предмет знаходиться праворуч від тебе” або “Поклади книгу зліва від себе”. Якщо дитині важко виконати це завдання, слід уточнити, що справа – це ближче до правої руки, зліва – ближче до лівої.
-Визначення просторових співвідношень між двома-трьома предметами або зображеннями.
БАЖАЄМО УСПІХУ! ВСЕ У ВАШИХ РУКАХ!





До уваги батьків майбутніх першокласників!
Процедура вступу до 1-го класу регламентована Законом України “Про освіту” (ст.12,13), Законом України “Про повну загальну середню освіту”(ст.8) та Порядком зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти.
Відповідно до перелічених нормативних документів, до 1-го класу першочергово прийматимуться діти, які проживають на закріпленій закладом освіти території обслуговування: с. Катеринка, с. Петрівка.
Відповіно до п.4 ст.12 зЗакону України “Про освіту”, початкова освіта здобувається з 6 років, проте, право на першочергове зарахування матимуть діти, яким на початок 2022/2023 навчального року виповниться 7 років. Такі діти ЗОБОВ’ЯЗАНІ приступити до навчання. Діти, яким станом на 01.09.2022 року виповниться 6 років мають право для вступу при наявності вільних місць у закладі освіти. Діти, яким станом на 01.09.2022 року НЕ виповниться повних 6 років, НЕ будуть зараховані до закладу освіти у 2022/2023 навчальному році.
Відповідно до Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти (Розділ ІІ,п.1) заяви про зарахування дитини до першого класу та документи, визначені п.4 І Розділу, подаються до закладу одним з батьків дитини особисто до 31 травня!
ПЕРЕЛІК НЕОБХІДНИХ ДОКУМЕНТІВ:
- Заява батьків;
- Копія свідоцтва про народження дитини;
- Медична довідка №086-1/о;
- Карта щеплень №063/о (у разі відмови-довідка висновок ЛКК);
- Копія висновку інклюзивно-ресурсного центру про комплексну оцінку дитини з особливими освітніми потребами (у разі наявності).
!!! ПІДСТАВОЮ для приймання вище перелічених документів є пред’явлення документу, що засвідчує право на першочергове зарахування (реєстрація дитини або одного з батьків за адресою, закріпленою за закладом освіти, довідка внутрішньопереміщеної особи, договір найму житла (нотаріально завірений), свідоцтво про народження та довідка з місця навчання старших брата та/або сестри, які навчаються в закладі освіти, довідка з місця роботи працівника закладу освіти).
Відповідно до п.1 Розділу ІІ Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти для здобуття повної загальної середньої освіти до 31 травня прийматимуться документи дітей, місце проживання яких на території обслуговування закладу освіти підтверджене, а також діти, які є рідними (усиновленими) братами та/або сестрами дітей, які здобувають освіту у цьому закладі, чи дітьми працівників цього закладу. У випадку, якщо кількість дітей, які мають право на першочергове зарахування перевищує спроможність закладу освіти, орган, у сфері управління якого перебуває заклад освіти, має запропонувати на вибір батьків таких дітей перелік закладів освіти, максимально доступних і наближених до місця їх проживання.
Відповідно до спроможності закладу освіти у 2022/2023 навчальному році, планується набір 1 класу.
З урахуванням профільності закладу та відповідно до кадрового забезпечення вивчатимуться такі іноземні мови: англійська мова.
Процедура приймання документів до 1 класу у 2022році:
Приймання документів розпочнеться не пізніше квітня 2022 року.