Учнівське самоврядування

Робота учнівського самоврядування з учнями щодо профілактики правопорушень

Одним з найважливіших напрямків виховної роботи з дітьми є превентивне виховання та профілактична робота з подолання злочинності серед неповнолітніх. Тому в основу роботи адміністрації та педагогічного колективу з профілактики правопорушень, злочинів, бродяжництва серед неповнолітніх складено план заходів на основі наказу Міністерства освіти і науки щодо профілактики правопорушень серед дітей та учнівської молоді, розпорядження Кабінету Міністрів України від 30.11.2011 року № 1209 «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері профілактики правопорушень» . Педагогічний колектив школи приділяє велику увагу зв’я­зкам школи з правоохоронними органами району, лікарями, службою в справах сім ї та молоді. Адміністрація школи, класні керівники оперативно реагують на пропуски занять учнями, встановлюють причини, попереджують батьків, відвідують сім’ї, про що, складаються відповідні акти та документи. Учні схильні до правопорушень ставляться на шкільний облік і з ними проводиться індивідуальна робота, класні керівники щоденно записують інформацію в журнали «Відвідування учнями школи», де відмічають кількість пропусків без поважних причин та причини цих пропусків, а потім сповіщають адміністрацію школи для вжиття заходів. З метою підвищення рівня правової освіти та правового виховання учнів класними керівниками та вчителями проводиться робота з правової, антиалкогольної, антинаркоманійної пропаганди серед неповнолітніх, вході яких проводяться різні заходи:

– уроки здоров’я

– тренінгові заняття

-перегляд документальних фільмів з профілактики ВІЛ, СНІДу та
туберкульозу;

– соціологічні дослідження (анкетування)

– дискусія ;

– тематичні класні години;

–  інформаційні повідомлення:

– засідання учнівського самоврядування .

У Катеринківській гімназії було проведене засідання учнівського самоврядування з питання профілактики правопорушення. На даному засіданні було розглянуто декілька тем , кожну з яких готували лідери міністерств та президент гімназії. Члени самоврядування презентували свої виступи на такі теми :«Що таке правопорушення?», «Види правопорушень», «Відповідальність та покарання учнів за правопорушення», « Права та обов’язки учнів» і « Ситуації з правопорушеннями в школі ». Після цього відбулося обговорення інформації та створення пам’ятки « Правопорушення – це злочин! Попередження правопорушення” . І члени самоврядування на чолі з президентом гімназії проінформували учнів щодо правопорушень та роздали створені пам’ятки. Тому ,що саме залучення учнів до систематичної участі у навчально-виховному процесі, призводить до кращого донесення та запам’ятовування тієї чи іншої інформації. 

Звіт про вибори президента учнівського самоврядування

    Учнівська рада — самостійне, добровільне, демократичне об’єднання учнів, мета якого — підготувати лідерів, розвивати прагнення особистості бути успішною й сучасною, працювати над удосконаленням своїх умінь, навичок, навчатися відстоювати власні інтереси й переконання.

Учнівське самоврядування регламентує свою діяльність на підставі нормативно-правових актів: Конституції України, Закону України «Про освіту», Статуту учнівського самоврядування та Положення про учнівське самоврядування.Самоврядування — це метод організації шкільного колективу, який забезпечує створення взаємин відповідальної залежності в колективі та організаторських рис окремої особистості. Саме за таким принципом працювало Учнівське самоврядування Катернківської гімназії  в 2023-2024 навчальному році.

     Першим завданням шкільного колективу на початку навчального року було оновлення шкільного парламенту та вибір нового президента. Для поновлення шкільного парламенту новими активістами було сформовано робочу групу та голову комісії  (у складі вчителів: вчителя української літератури Бурмістрової І.В.,вчителя математики Катран Ж.С. та вчителя початкових класів Савчук Д.Р.).Голова комісії та виборча група добре розуміла своє завдання та мету роботи .

Мета учнівського самоврядування в гімназії :

1. Забезпечити охоплення якомога більше учнів до діяльності  органу учнівського самоврядування в школі.

2. Зробити  мету  і  завдання  реформування виховної  роботи особисто значущим для кожного школяра.

3. Сформувати в учнів  високі  моральні  якості, вміння  співпрацювати  на принципах  рівності, гласності, демократизму.

4. Сформувати  толерантне ставлення до різних  світоглядів, релігійних  переконань, політичних  доктрин.

5. Сформувати  почуття  патріотизму, національної  гідності, поваги  до рідної  мови.

6.Ознайомити учнів із  різними  демократичними  здобутками, особливостями  становлення демократії  в Україні.

7.Виховати активних,небайдужихгромадян  країни,  здатних  приймати  рішення, працювати  в команді.

    З 11 вересня по 15 вересня бажаючі стати президентом школи готували плакати-візитівки , оприлюднювали їх та представляли. Всі учні та вчителі ознайомлювалися із кандидатами і уже 20 вересня  у нашій   школі пройшли вибори президента учнівського самоврядування. На дану посаду претендувало двоє  кандидатів: учениця 9- го класу  Бралковська Анастасія та учень 7- го класу –Кошовенко Віктор.

     Під час голосування найбільше голосів отримав Кошовенко Віктор. Кожен учень 5-9-го класу міг віддати свій голос за одного з двох кандидатів, заздалегідь ознайомившись з їхніми передвиборчими візитівками, або не підтримати жодного.

     20 вересня виборча комісія підрахувала кількість голосів.  Всього проголосувало 34 учні та 9 вчителів .  За наслідками голосування президентом учнівського самоврядування школи став учень 7-го класу Кошовенко Віктор набравши 23 голоса.

Також комісія та виборча група з президентом гімнізії мають назначити відповідальних осіб на посаду міністрів.

Міністерства учнівського самоврядування та їх завдання:

1.Міністерство навчання. Головне завдання міністерства – допомогти вихованцям успішно вчитися,підтримувати належний порядок та дисципліну в школі. З цією метою міністерство: – Проводить систематичний аналіз успішності учнів,доводить результати аналізу до відома колективу школи на шкільних лінійках. – Організовує допомогу відстаючим учням,залучаючи до цієї роботи кращих учнів школи. – Контролює відвідування учнями навчальних занять,самопідготовок. – Організовує активну участь в шкільних ,районних, та обласних олімпіадах. – Виступає з ініціативою перед дирекцією школи про заохочення кращих учнів за зразкове відношення до навчання та досягнуті успіхи. -Готує пропозиції Кабінету міністрів,адміністрації школи щодо удосконалення самоврядування з цих питань. – Тісно співпрацює з іншими міністерствами з усіх загальних питань,може проводити спільні засідання по розгляду нагальних проблем.

2.Міністерство культури. Головне завдання міністерства: організувати цікавий і змістовний відпочинок учнів. З цією метою міністерство: -Керує проведенням культурно-массових справ, організацією шкільних і класних вечорів,свята народного та шкільного календаря,розподіляє між класами та учнями доручення по підготовці цих заходів. -Організовує оформлення школи та класних кімнат. – Несе відповідальність за утримання і підготовку програми художньої частини і програму дозвілля. -Встановлює зв’язки з кінотеатрами,клубами,будинками культури,будинками дітей та молоді,музеями. -Домовляється про проведення лекцій,вечорів,екскурсій,кінолекторії для учнів. – Вивчає побажання учнів щодо організації і роботи гуртків художньої самодіяльності,ОТМ,проводять запис в гуртки.Організовує проведення конкурсів і оглядів художньої самодіяльності. – Організовує роботу бібліотечного активу.

3.Міністерство спорту та здоров’я. – організувати активну участь всіх вихованців у спортивному житті школи. З цією метою міністерство: – Організовує профілактичну та спортивну роботу в школі. – Залучає учнів до роботи спортивних секцій. – Організовує в школі роботу спортивних секцій,спортивні змагання . – Організовує фізкультурні перерви. – Слідкує за чистотою класних кімнат і всієї школи. – Проводить профілактичну роботу з питань здоров’я. – Пропагандує здоровий спосіб життя,веде боротьбу зі шкідливими звичками. – Заохочує учнів до гарячого харчування у шкільній їдальні. – Організовує роботу шкільної агітбригади.

4.Міністерство дисципліни та порядку. Головне завдання міністерства – надає допомогу педагогічному колективу школи у вихованні свідомої дисципліни, дотримані учнями правил для учнів. – Призначає відповідальних за дотримання дисципліни та порядку,відвідування учнями школи. – Виходить з пропозиціями на батьківський комітет,шкільний парламент з питань поведінки учнів.

5. Міністерство милосердя. Головне завдання міністерства – займатися організацією доброчинних благодійних акцій, допомогою дитячому будинку, школі-інтернату, а також наданням допомоги людям похилого віку, ветеранам війни, людям з інвалідністю.

Голова комісії  та виборча група разом з новообраним  президентом гімнізії обрали та назначили міністрів відповідних міністерств