Катеринківський ЗЗСО I –II ступенів – дитячий садок
ім. Героя Радянського Союзу С.Т.Паламарчука
Затверджую:
Директор ЗЗСО____Інна ОСАДЧА
30.08.2021
ПЛАН РОБОТИ
ШКІЛЬНОЇ БІБЛІОТЕКИ
2021\2022 н.р.
ПОЛОЖЕННЯ ПРО БІБЛІОТЕКУ КАТЕРИНКІВСЬКОГО ЗЗСО I -II СТУПЕНІВ – ДИТЯЧИЙ САДОК
ім. Героя Радянського Союзу С.Т.Паламарчука
1. Загальні положення
- Бібліотека ЗЗСО є обов’язковим структурним підрозділом, який здійснює бібліотечно-інформаційне, культурно-просвітницьке забезпечення навчально-виховного процесу як в урочний, так і позаурочний час. Свою діяльність організовує спільно з педагогічним колективом відповідно до планів роботи регламентуючої документації, що затверджується директором.
- ЗЗСО забезпечує правові, організаційні, фінансові та матеріальні умови, необхідні для функціонування бібліотеки, зокрема належне зберігання, використання, поповнення бібліотечних фондів, гарантує їх цілісність і неподільність, не відчуженість.
- У своїй діяльності бібліотека керується Законом України « Про освіту», «Про бібліотеку і бібліотечну справу», іншими законодавчими та підзаконними нормативно-правовими актами.
- Бібліотека ЗЗСО своєю діяльністю сприяє реалізації державної політики в галузі освіти і культури, дотримується принципів гуманізму і демократизму, пріоритету загальнолюдських цінностей і моралі.
- Бібліотека доступна та безкоштовна для користувачів, якими є вчителі, учні, працівники ЗЗСО, батьки.
2. Основні завдання
1. Бібліотечно-інформаційне обслуговування користувачів у забезпеченні всіх напрямів навчально-виховного процесу у засвоєнні програмних, позаурочних, позапрограмових вимог, у самоосвіті.
2. Розширення бібліотечно-інформаційних послуг на основі удосконалення традиційних і засвоєння нових бібліотечних форм і методів роботи.
3. Формування в учнів умінь та навичок бібліотечного користувача, розкриття перед ними основних функцій бібліотеки, виховання поваги до правил користувача, популяризації бібліотечно-бібліографічних знань.
4. Сприяння вихованню гармонійної, морально досконалої особистості, свідомої свого громадянського обов’язку, відкритої до інтелектуального і творчого розвитку.
5. Всебічне сприяння підвищенню фахової педагогічної майстерності вчителів, вихователів, батьків шляхом популяризації педагогічної літератури і надання інформації про неї.
6. Бібліотечно-інформаційне забезпечення особистісних потреб користувачів у дозвіллєвій діяльності.
7. Виховання в учнів інформаційної культури, свідомого добору джерел.
8. Координація діяльності бібліотеки з громадськими організаціями, співпраця та взаємодія з освітянськими бібліотеками та мережею інших систем і відомств.
3. Зміст роботи
- Формує універсальний фонд, який відповідає змісту навчання, інформаційним і виховним функціям, запитам та інтересам користувачів, забезпечує його належне розміщення, облік і зберігання.
- Здійснює організацію, раціональне розміщення, облік основних і додаткових бібліотечних фондів, їх зберігання та реставрацію.
- Систематично аналізує використання бібліотечного фонду, веде роботу з його популяризації.
- Формує і веде довідково-бібліографічний апарат, використовуючи традиційні й сучасні електронні носії інформації з метою багатоаспектного бібліографічного розкриття бібліотечного фонду.
- Вивчає інформаційні потреби вчителів, вихователів, учнів, батьків, здійснює диференційоване обслуговування читачів, використовуючи різні форми та методи індивідуальної, групової, масової роботи.
- Засобами бібліотечної роботи популяризує книгу і читання, підвищує престиж освіченості і культурності, виходячи як з потреб суспільства, так і з природніх прагнень особистості.
- Складає і готує списки літератури на допомогу навчально-виховній роботі ЗЗСО, виконує довідкову й інформаційну роботу шляхом масового, групового та індивідуального інформування.
- Веде роботу з популяризації бібліотечно-бібліографічних знань серед учнів.
4. Права, обов’язки та відповідальність
БІБЛІОТЕКА МАЄ ПРАВО:
- Визначати зміст та форми своєї діяльності залежно від завдань, зазначених у даному положенні.
- Розробляти правила користування бібліотекою та іншу регламентуючу документацію.
- Визначати згідно з правилами користування бібліотекою вид і розмір ком пенсійного збитку, нанесеного користувачем.
БІБЛІОТЕЧНИЙ ПРАЦІВНИК МАЄ ПРАВО:
- Брати участь у керівництві ЗЗСО згідно з чинним законодавством.
- На вільний доступ до інформації, пов’язаної із завданнями, що стоять перед бібліотекою, а саме: до навчальних програм, планів.
- На підтримку збоку органів освіти та адміністрації ЗЗСО в організації підвищення кваліфікації працівників бібліотек, створення необхідних умов для самоосвіти.
- На атестацію згідно з нормативними актами МОНУ та Міністерства культури і мистецтва України.
- На додаткову оплату праці згідно з чинним законодавством.
- На щорічну відпустку в розмірі 24 робочих днів.
- На представлення до різних форм заохочення, нагород та відзнак, які передбачені для працівників освіти та культури.
БІБЛІОТЕЧНИЙ ПРАЦІВНИК НЕСЕ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА:
- Виконання трудових відносин згідно із законодавчо-нормативними актами про працю в Україні та Колективним договором ЗЗСО.
ПОЛОЖЕННЯ
внутрішкільного конкурсу «Живи,книго!»
Згідно «Положення про Всеукраїнську акцію «Живи,книго!» дійсний конкурс проводиться щорічно
з вересня по травень.
Мета: посилення ролі книги у вихованні та навчанні школярів, збереження навчальної книги
Керівництво оглядом-конкурсом та порядок його проведення
В огляді приймають участь учні 1-9 класів ЗЗСО.
Перевірка стану підручників здійснюється 1 раз у семестр оргкомітетом; щомісячно цю роботу проводять пости бережливих.
Результати висвітлюються на шкільних лінійках, в стінній пресі.
Оргкомітет розробляє програму огляду-конкурсу, здійснює контроль і практичні заходи по їх виконанню.
До складу оргкомітету входять представники адміністрації ЗЗСО, учнівського та батьківського самоврядування, бібліотекар ЗЗСО.
Визначення переможців огляду-конкурсу «Живи, книго!»
Наприкінці навчального року підводяться підсумки, визначаються місця серед учнів 1-4 класів, 5-9 класів.
Видається наказ директора по ЗЗСО про стан збереження підручників за навчальний рік.
ПРОГРАМА
КОНКУРСУ-ОГЛЯДУ «ЖИВИ, КНИГО!»
Основні напрямки роботи
організаційного комітету:
- Проведення роз’яснювальної роботи серед педагогічного та учнівського колективів.
- Визначення роботи постів бережливих, контроль за виконанням функцій постів бережливих.
- Розгляд матеріалів та перевірок стану підручників.
- Підготовка та ведення документів та наглядної агітації по конкурсу, висвітлення ходу конкурсу в шкільній пресі.
- Залучення до роботи конкурсу «Живи, книго!» батьків.
Організація внутрішкільного конкурсу
по збереженню навчальної книги»Живи,книго!»
- Оголосити конкурс наказом по ЗЗСО про проведення внутрішкільного конкурсу по збереженню підручників згідно наказу МОНУ «Про організацію та проведення Всеукраїнської акції «Живи, книго!»
вересень
- Затвердити Положення конкурсу на педраді.
згідно плану
- Організувати роботу постів бережливих.
вересень
4. Створити оргкомітет конкурсу
вересень
5.Оформити наочну агітацію по збереженню навчальної книги
вересень
6. Створити по класах куточки «Живи, книго!», де висвітлювати хід перевірок стану навчальної книги.
вересень
7. Інформувати на шкільних лінійках про хід перевірок стану навчальної книги
постійно
8. Підводити підсумки проведення конкурсу по класах
1р. на семестр
9. Проводити роз’яснювальну роботу по збереженню книги
постійно
10. Вести аналіз забезпечення учнів підручниками
систематично
11. Постам бережливих здійснювати рейди-перевірки стану підручників з метою бережливого ставлення учнів до книги
1 р. на місяць
12. На батьківських зборах аналізувати наслідки рейдів-перевірок
згідно плану
13. Визначити переможців огляду-конкурсу
травень
14. По підсумках конкурсу видати наказ по ЗЗСО
Травень
Проведення роз’яснювальної роботи серед учнівського та педагогічного колективів
№п/п | Зміст роботи | Термін виконання |
1 | Надання порад щодо оформлення стендів «Живи,книго!» | вересень |
2 | Бесіди по класах про «Положення конкурсу-огляду «Живи, книго!» | вересень |
3 | Випуск бюлетенів про значення книги | щомісячно |
4 | Бесіди по класах про збереження шкільного підручника: «Скільки коштують державні підручники?» «Як народилася книга» | жовтень |
5 | Надання рекомендацій кл. керівникам у роботі з учнями в межах акції «Живи,книго!» | постійно |
6 | Ознайомлення членів оргкомітету, постів бережливих, вчителів, учнів з єдиними вимогами по збереженню підручників та критеріями оцінювання підручників, ознайомлення з матеріалами по вихованню культури читання | вересень |
7 | Виступи на нарадах , педрадах, батьківських зборах з метою належної організації та ходу проведення акції | постійно |
8 | Проведення анкетування серед учнів по виявленню читацьких запитів | березень |
9 | Провести в дитячому садку бесіду про бережливе ставлення до книги | квітень |
Підготовка і ведення документації та наглядної агітації
по конкурсу-огляду «Живи,книго!»
№п/п | Зміст роботи | Термін виконання |
1 | Висвітлювати результати рейдів-перевірок у стінній газеті «Акція «Живи,книго!» | систематично |
2 | Висвітлювати результати перевірок по класних куточках «Живи, книго!» | систематично |
3 | Випуск бюлетенів про значення книги | щомісячно |
4 | Слідкувати за систематичністю ведення записів у класних куточках «Живи, книго!» | наприкінці кожного місяця |
5 | Оформлення книжкових виставок «Як зберегти підручник?», «Як відремонтувати книгу?» | листопад |
6 | Пропагувати серед читачів пам’ятки: «Як продовжити життя книзі», «Як відремонтувати книгу», « Єдині вимоги до учнів по збереженню підручників» «Пам ятка учасникам акції «Живи, книго!» | протягом року |
7 | Вести облік забезпечення підручниками учнів | постійно |
8 | Оформлення та поповнення постійно діючої виставки «Нові надходження» | вересень; постійно |
РОБОТА З АКТИВОМ БІБЛІОТЕКИ
АКТИВ БІБЛІОТЕКИ:
Відповідальний за проведення масових заходів
Зеленюк Максим
Голова орг.комітету акції «Живи,книго!»
Чоботарьова Вікторія
Відповідальний за організацію та перегляд літератури, тематичних полиць
Ткаченко Поліна, Коновальчук Іван, Савчук Таміла, Лисенко Ілля
Відповідальний за бібліотечну обробку літератури, поповнення та збереження бібліотечного фонду
Кошовенко Софія, Соколовська Анастасія, Білаш Софія, Гоменюк Дар’я
Відповідальний за естетичне оформлення бібліотеки та випуск інформаційних джерел бібліотеки
Савранська Карина, Капрал Іванка
ПЛАН ЗАСІДАНЬ АКТИВУ БІБЛІОТЕКИ
№ п/п | Зміст роботи | Дата |
1 | Ознайомлення з Положенням Катеринківської шкільної бібліотеки, її завданнями на новий навчальний рік Ознайомлення з планом роботи бібліотеки на рік Розподіл доручень серед членів активу | вересень |
2 | Хід виконання основних завдань Програми конкурсу-огляду «Живи, книго!» Організаційні питання | грудень |
3 | Підготовка до проведення Тижня дитячої та юнацької книги Аналіз читацьких формулярів | березень |
4 | Організація здачі учнями підручників до фонду шкільної бібліотеки Підсумки роботи активу за рік | травень |
РОБОТА З БАТЬКАМИ
№ п/п | Зміст роботи | Відповідальний |
1 | Надавати допомогу батькам у керівництві читанням дітей | Бібліотекар |
2 | Запрошувати до участі в бібліотечних святах, де передбачати питання та завдання для батьків | Бібліотекар, актив б-ки |
3 | Здійснювати індивідуальне та групове інформування батьків | Бібліотекар |
4 | Виконання дітьми завдання по перегляду разом з батьками фонду домашньої бібліотеки з метою підбору матеріалу до відповідної теми занять | Бібліотекар |
5 | Поновити списки рекомендаційної літератури на тему: « Забезпечення психолого-педагогічної допомоги батькам учнів у вихованні дітей у сім’ї» | Бібліотекар, актив б-ки |
6 | Інформувати батьків про читання книг учнями, про вимоги до користування підручниками, про культуру читання, повідомляти про результати конкурсу «Живи, книго!» | Бібліотекар, актив б-ки |
7 | Оновлювати книжкову виставку «На допомогу батькам» | Бібліотекар, актив б-ки |
8 | Створити постійно діючі тематичні полиці, виставки на допомогу батькам та вчителям у вихованні школярів | Бібліотекар, актив б-ки |
9 | Надавати допомогу класоводам та кл. керівникам у підготовці та проведенні батьківського всеобучу. | Бібліотекар |
ОРГАНІЗАЦІЯ БІБЛІОТЕЧНОГО ФОНДУ
Комплектування і збереження,
поповнення фонду художньої літератури
№ п/п | Зміст роботи | Термін виконання | Відповідальний |
1 | Обробка, облік, систематизація та розстановка нових надходжень | протягом року | Бібліотекар |
2 | Вилучити застарілу літературу, загублену та непридатну для користування , згідно нормативних документів | 1 раз на рік | Бібліотекар, актив б-ки |
3 | Провести звірку облікових документів в бухгалтерїї відділу освіти | червень | Бібліотекар |
4 | Скласти заявку на передплату періодичних видань | травень- грудень | Бібліотекар, актив б-ки |
5 | Оголосити акцію «Допоможемо бібліотеці», використати гроші від благодійних організацій на потреби бібліотеки | протягом року | Бібліотекар, актив б-ки |
6 | Вивчити якісний склад бібліотечного фонду художньої літератури | протягом року | Бібліотекар, актив б-ки |
7 | Вести серед читачів пропаганду меценатської діяльності – надходження подарункових видань до бібліотечного фонду | протягом року | Бібліотекар, актив б-ки |
ОРГАНІЗАЦІЯ БІБЛІОТЕЧНОГО ФОНДУ
Комплектування і збереження, поповнення фонду підручників
№ п/п | Зміст роботи | Термін виконання | Відповідальний |
1 | Проаналізувати забезпеченість учнів підручниками, на основі чого оформити замовлення на їх отримання | вересень | Бібліотекар |
2 | Виступити з іформацією про стан забезпечення підручниками учнів на серпневій нараді | серпень | Бібліотекар |
3 | Провести видачу підручників | до 31.08. | Бібліотекар, актив б-ки |
4 | Своєчасна обробка, облік, систематизація та розстановка нових надходжень підручників згідно вимог | протягом року | Бібліотекар, актив б-ки |
5 | Вилучити і списати застарілі підручники, згідно нормативних документів | 1 раз на рік | Бібліотекар, актив б-ки |
6 | Провести звірку облікових документів в бухгалтерїї відділу освіти | червень | Бібліотекар |
7 | Оформити надходження нових підручників, отриманих взамін загублених. | протягом року | Бібліотекар |
8 | Організувати збір підручників в кінці року | травень-червень | Бібліотекар, актив б-ки |
9 | Організувати огляд-конкурс по збереженню навчальної книги «Живи,книго!». Підготувати наказ, Положення, програму по організації акції | червень | Бібліотекар, директор НВК |
ОФОРМЛЕННЯ БІБЛІОТЕКИ,
ЇЇ МАТЕРІАЛЬНОЇ БАЗИ
№ п/п | Зміст роботи | Термін виконання |
1 | Провести поточний ремонт бібліотеки | серпень |
2 | Озеленити приміщення бібліотеки кімнатними рослинами | серпень |
3 | Відремонтувати меблі, що потребують ремонту | до 31.08. |
4 | Оновити стенди «Живи,книго!», «Книга – джерело знань» | протягом року |
5 | Оновити ящики для літератури молодшого шкільного віку | грудень |
6 | Оформити естетику зовнішнього вигляду документації | протягом року |
7 | Придбати та оформити нові читацькі формуляри та роздільники для їх комплектації | травень-червень |
АНАЛІЗ РОБОТИ І ЗАВДАННЯ БІБЛІОТЕКИ
Шкільна бібліотека здійснює свою роботу відповідно до Положення про бібліотек ЗЗСО та вимог навчально-виховного процесу ЗЗСО.
В минулому 2021 році на основі вивчення інтересів і запитів читачів було обслуговано 89 читачів. Виявлено 15 читачів, які цікавляться літературою на історичну тематику, 26 читачів цікавить пригодницька література.
За 2021 р. бібліотечний фонд збільшився на 250 екземплярів. Фонд художньої літератури становить 2084 екземплярів;
43 із них – подарункові надходження.
Фонд підручників на кінець 2021 р. становить 1765 екземплярів.
Бібліотечний фонд придатної для користування літератури повністю збережений. Ведеться постійна робота із заборгованими: бесіди, попередження.
Бібліотека технічних засобів не має, що зменшує ефективність роботи бібліотеки.
Проведено ряд заходів спільно з педагогічним колективом, серед них: літературний ранок «У світі казок», «Моя ти, мово калинова», « Тиждень дитячої та юнацької книги», «Свято Букварика» і т.д. , ряд цікавих конкурсів та вікторин. Проведено ряд бібліотечних уроків з метою популяризації бібліотечно-бібліографічних знань учнів.
Робота шкільної бібліотеки спрямована і підпорядкована виконанню навчальних програм, завдань вчителів-предметників, вчителів-классоводів та кл. керівників.
Бібліотека бере активну участь у методичній роботі ЗЗСО. Постійно проводяться огляди новинок методичної літератури, готується матеріал на допомогу у підготовці та проведенні засідань педрад, семінарів, методичних об’єднань. Виконуються запити вчителів, спрямовані на підвищення рівня самоосвіти.
Робота з батьками бажає бути кращою. Співпраця з батьками минулого року носила епізодичний характер. Батьки не бажають брати активну участь в роботі бібліотеки.
Виходячи з основних принципів виховання, робота бібліотеки буде спланована за пріоритетними напрямками: патріотичне, художньо-естетичне, моральне, правове виховання.
Бібліотека повинна задовольнити потребу дитини в пізнанні навколишнього світу, визначенні свого місця в ньому, у вивченні історії та культури, природи та побуту краю, в якому народилась і живе.
З цією метою виконувати такі завдання:
– скласти план роботи бібліотеки так, щоб найефективніше використовувати можливості бібліотеки;
– приділяти достатньо уваги учням-читачам по залученню їх до роботи з книгою, до засвоєння основ бібліографічних знань, формування навичок користування бібліографічною інформацією шляхом проведення бібліотечних уроків, масових заходів, консультацій тощо;
– систематично інформувати учнів і вчителів про нові надходження до бібліотеки;
– залучати активних читачів до участі в масових заходах;
– брати активну участь у педагогічному всеобучі батьків;
– вивчати інформаційні потреби і запити читачів і реалізовувати їх шляхом проведення інформаційних оглядів, днів інформації та інформування, випуску інформаційних бюлетенів, вікторин;
– взяти активну участь у Всеукраїнській акції «Живи, книго!»;
– сприяти підвищенню методичного рівня вчителів шляхом надання оперативної інформації в підготовці методичних заходів;
-продовжити роботу над оформленням бібліотеки, створенням нових книжкових виставок та тематичних полиць;
– брати активну участь у всіх масових виховних заходах ЗЗСО.