
Порядок дій та правила поведінки у разі виявлення вибухонебезпечних предметів
Серед таких предметів можуть бути артилерійські снаряди, міни, авіабомби, ручні гранати та інші небезпечні об’єкти.
Необхідність обережності та правила безпеки
- Не торкайтеся предметів. Якщо ви випадково виявили вибухонебезпечний предмет, навіть не намагайтеся до нього торкатися. Це дуже небезпечно і може призвести до вибуху або травмування.
- Віддаліть інших від місця знаходження предмета. Якщо ви виявили підозрілий об’єкт, повідомте про це інших людей у районі і відсуньте їх на безпечну відстань, не менше 100 метрів від предмета.
- Позначте місце знаходження предмета. Якщо можливо, позначте місце розташування предмета, наприклад, за допомогою дерев’яних дошок, жердин, або інших доступних матеріалів. Це допоможе уникнути випадкового наближення до нього.
- Зберігайте спокій. Важливо залишатися спокійним і не панікувати у цій ситуації.
- Зателефонуйте в поліцію та ДСНС (тел. 102 та 101). Негайно зателефонуйте на номери екстреної служби і повідомте про знахідку. Надайте якомога більше інформації про місце знаходження та характеристики предмета.
Категорично забороняється:
– брати вибухонебезпечний предмет у руки, зберігати його, нагрівати та ударяти по ньому;
– переносити, перекладати, перекочувати його з місця на місце;
– намагатися розібрати;
– використовувати для розведення вогню, кидати, класти у вогонь;
– заносити в приміщення;
– закопувати в землю;
– кидати в криницю або річку;
– здавати на металобрухт;
– використовувати для виготовлення саморобних піротехнічних засобів – петард чи вибухових пакетів.
Відмінності вибухових пристроїв
Важливо розрізняти вибухові пристрої від інших предметів. Ось деякі характеристики, які можуть вказувати на те, що предмет є вибухонебезпечним:
• Незвичайний вигляд. Предмети можуть виглядати незвичайно для даної обстановки або місця.
• Звуки або тиша. Деякі вибухові пристрої можуть видавати дивні звуки, такі як цокання годинника або тиша, коли вони мають годинниковий механізм.
• Наявність джерела живлення. Деякі вибухові пристрої можуть мати батарейку або акумулятор, а також дроти або дроти, що тягнуться від них.
Виявлення вибухонебезпечних предметів потребує негайних та обережних дій. Важливо дотримуватися правил безпеки, негайно повідомляти відповідні служби та уникати будь-яких дій, які можуть призвести до вибуху. Не забувайте, що тільки підготовлені спеціалісти повинні знешкоджувати вибухові пристрої. Ваша безпека та безпека оточуючих завжди повинна бути на першому місці.
Порядок дій та правила поведінки у разі повідомлення про замінування закладу освіти
1. Після отримання повідомлення від керівника, подати сигнал про евакуацію та допомогти евакуювати з приміщення учнів та працівників закладу освіти;
2. Обмежити доступ до приміщення.
3. Перевірити аудиторії та інші рекреації закладу з метою повної евакуації учасників освітнього процесу.
4. Виставити пости безпеки на входах у будівлі, щоб унеможливити повернення дітей і працівників до будівлі.
5. Негайно розпочати огляд закріпленої території на предмет виявленняпідозрілих предметів.
6. Доповісти керівнику закладу про результати огляду та чекати оперативно – слідчу групу.
7. Під час огляду разі виявлення підозрілого предмету заборонено:
– самостійно здійснювати з ним будь – які дії, а саме: наближатися,торкатися, розкривати, переміщати, не користуватися радіо – електронними пристроями, переговорними пристроями;
– терміново повідомити про знахідку керівника закладу;
– торкатися предмету, зрушувати його з місця;
– будь – яким чином впливати на предмет, піддавати його механічному, термічному, акустичному, світловому впливам;
– самостійно відкривати та перевіряти підозрілі сумки, коробки, валізи;
– намагатися знешкоджувати вибухонебезпечні предмети;
– використовувати поряд з предметом відкритий вогонь, палити, використовувати електронагрівальні прилади;
– користуватися поруч з предметом засобами радіозв’язку, мобільнимителефонами іншими пристроями, що передають радіосигнали.
8. Виконувати всі вказівки керівника слідчо – оперативної групи.
Алгоритм дій вчителів закладу освіти:
1. За сигналом сповіщення про небезпеку, вчитель припиняє урок, бере класний журнал та список для евакуації, оголосити учням проевакуацію, прослідкувати за тим, щоб всі учні були в класі, одягнули за потребою верхній одяг, залишили на місці всі речі.
2. Якщо учнів класу на момент евакуації не знаходяться в аудиторії ( перебувають в туалеті, їдальні, спортивному залі, бібліотеці…) повідомити про це відповідальну особу, вказавши прізвище та імя дитини та продовжити евакуацію.
3. Без паніки та швидко вивести учнів з приміщення у раніше визначене місце за визначеним маршрутом.
4. Переміщення дітей до закладу визначеному в Плані реагування на надзвичайні ситуації відбувається лише за наказом керівника закладу.
5. Після прибуття прозвітувати заступникам директора про кількість дітей, що прибули до місця евакуації та їх фізичний та психологічний стан.
6. За необхідністю психологічної підтримки, на випадок фізичного недомагання – до медичного працівника, контролювати стан таких дітей.
7. На місті евакуації зайняти дітей ( бесіди, спілкування, за можливістю – рухливі ігри).
8. Суворо заборонено відпускати дітей з місця евакуації, під час перебування на місці евакуації вживати заборонені напої та продукти.
9. Передавати дітей батькам дозволено лише за рішенням керівника закладу.
10.Після повідомлення керівника закладу освіти про відсутність небезпеки, вчителі слідкують за тим, щоб вихід усіх учасників освітнього процесу з місця, куди була здійснена евакуація, здійснювався організовано колонами і супроводжують їх до ліцею.
11. По прибуттю до ліцею вчитель звітує заступнику директора про кількість учнів, що повернулися до закладу та їх психологічний та фізичний стан.
12. Весь період, від початку евакуації та до повернення до закладу освіти, вчитель має бути на зв’язку з керівником закладу та заступниками з навчально – виховної роботи.
13.Під час евакуації вчитель несе персональну відповідальність за життя і здоров’я учнів. Вчителю суворо заборонено залишати дітей без нагляду.
Алгоритм дій учнів закладу освіти:
1. Якщо повідомлення про евакуацію надійшло під час уроку, учні повинні залишити свої портфелі, сумки, одягнути верхній одяг ( за відповідною порою року) та організовано, колоною, по двоє у супроводі вчителя швидко залишити приміщення та будівлю ліцею і рухатися у визначене місце.
2. Якщо повідомлення надійшло на перерві, то учні швидко прямують до своєї аудиторії та чекають на вчителя і разом з ним колоною по двоє швидко залишають приміщення та будівлю ліцею за визначеним маршрутом.
3. Якщо учень затримався і не зміг евакуюватися із своїм класом. Він повинен звернутися до чергового вчителя, членів групи реагування або керівника закладу.
4. Прослухавши інформацію про необхідність евакуації, виконувати розпорядження вчителя, і під його керівництвом організовано, спокійно і без паніки залишити приміщення.
5. Під час руху не говорити – щоб чути вчителя;
6. Під час руху не бігти – щоб не постраждати;
7. Під час руху не штовхатися – щоб не постраждали інші.
8. Не повертатися до приміщення чи будівлі ліцею – щоб залишатися в безпеці.
9. Якщо учень почуває себе зле – звернутися до вчителя чи медпрацівника.
10.Учням забороняється самовільно залишати місце евакуації, перебуваючи в пункті евакуації вживати заборонені продукти та напої.
11.Учням заборонено залишати місце евакуації без дозволу вчителя, навіть тоді, коли прийшли його батьки.
12. Після уникнення небезпеки учні повертаються до закладу за командою вчителя і за визначеним маршрутом.
Алгоритм дій медпрацівника освіти:
1. Під час евакуації медичний працівник здійснюює евакуацію з усіма учасниками освітнього процесу.
2. Медичний працівника бере із собою аптечку та необхідні в такому випадку речі.
3. На місці евакуації медпрацівник здійснюює обхід учнів, працівників, за необхідністю надають фахову допомогу.
4. В екстрених випадках доповідають керівнику закладу та заступникам з НВР та діють згідно Інструкцій.
5. Після повернення закладу медичний працівник за необхідністю надають допомогу та підтримку учасникам освітнього процесу.
Алгоритм дій техпрацівників закладу освіти:
1. Під час сигналу евакуації технічні працівники прямують до визначених раніше класів початкової школи та допомагають вчителю в евакуації дітей.
2. Разом з учителем за визначеним маршрутом йдуть до місця евакуації та допомагають після приходу.
3. Після команди про повернення до закладу освіти, працівники
допомагають вчителю здійснити перехід до будівлі ліцею.
ОЗНАКИ, ЩО МОЖУТЬ ВКАЗУВАТИ НА НАЯВНІСТЬ ВИБУХОВОГО
ПРИСТРОЮ:
– виявлення сумок, валiз, пакункiв, коробок та iнших предметiв, якi залишенi без нагляду власника;
– наявнiсть на виявленому предметі ознак стандартних бойових припасiв, піротехнічних виробів або їх частин;
– виявлення елементів тари, оболонок, обгорток, етикеток вiд зарядiв вибухових речовин та засобів підриву промислового виготовлення з відповідним маркуванням;
– наявність на виявленому предметі частин та деталей, які не відповідають його прямому призначенню;
– наявність на виявленому предметі мобільного телефону, електричних дротів, фрагментів електричних систем, антен, світлових індикаторів, ізоляційної стрічки, які не відповідають призначенню предметів або функція їх незрозуміла;
– наявність дроту, мотузки, що відходить від виявленого пристрою;
– виявлення предмету, що не відповідають обстановці або походження яких незрозуміле;
– підозрілі звуки, які лунають від виявленого предмету (звук годинника, вібраційного пристрою, дзвінок мобільного телефону інші періодичні звуки);
– надзвичайно велика маса предмету, що викликає підозру;
– наявність дротів, мотузок на воротах, дверях, вікнах, пристроях, що відчиняються.
ПАМ`ЯТАЙТЕ! Зовнішній вигляд саморобного вибухового пристрою часто приховують його справжнє призначення! У якості маскування вибухових пристроїв використовують такі звичайні побутові предмети як пакети, коробки, сумки, згортки, іграшки та інш
ДО УВАГИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ !
Запам’ятайте! Лід може підвести нас восени, взимку і навесні. Ці заходи дозволять вам знизити ризик від небезпеки на льоду.
Заходи безпеки на льоду
- Знайдіть для початку стежку або сліди на льоду. Якщо їх немає, позначте з берега маршрут свого руху.
- Подивіться заздалегідь, чи немає підозрілих місць:
– лід може бути неміцним біля стоку води (наприклад, із ферми або фабрики);
– тонкий або крихкий лід поблизу кущів, очерету, під кучугурами, у місцях, де водорості вмерзли
у лід;
– обминайте ділянки, покриті товстим прошарком снігу – під снігом лід завжди тонший;
– тонкий лід і там, де б’ють ключі, де швидкий плин або струмок впадає в річку;
– особливо обережно спускайтеся з берега: лід може нещільно з’єднуватися із сушею, можливі
тріщини, під льодом може бути повітря.
- Візьміть з собою палицю для того, щоб перевіряти міцність льоду. Якщо після першого удару палицею на ньому з’являється вода, лід пробивається, негайно повертайтеся на те місце, звідки ви прийшли. Причому перші кроки треба робити, не відриваючи підошви від льоду.
- Ні в якому разі не перевіряйте міцність льоду ударом ноги. Інакше вам доведеться з’ясовувати, наскільки добре ви запам’ятали і засвоїли цю пораду.
- Пошукайте, чи немає вже прокладеної лижні, якщо ви на лижах. Якщо немає і вам треба її прокладати, кріплення лиж відстебніть (щоб, у крайньому випадку, швидко від них позбутися), палиці тримайте в руках, але петлі лижних палиць не накидайте на кисті рук. Рюкзак повісьте лише на одне плече, а краще волочіть на мотузці на 2-3 метра позаду. Якщо ви йдете групою, відстань між лижниками (та й пішоходами) не скорочуйте менше, ніж на 5 метрів.
- Пробийте лунки по різні боки переправи, щоб виміряти товщину льоду, (рекомендується відстань між ними п’ять метрів) і проміряйте їх. Майте на увазі, що лід складається з двох прошарків – верхнього (каламутного) і нижнього (прозорого і міцного). Виміряти точну товщину, можна лише знявши спочатку верхній (каламутний) прошарок від снігового, зовсім уже неміцного льоду.
- Безпечним вважається лід: для одного пішоходу – лід зеленуватого відтінку, товщиною не менше 7 сантиметрів; для обладнання ковзанки – не менше 10-12 сантиметрів (масове катання – 25 сантиметрів); масова переправа пішки може бути організована при товщині льоду не менше, ніж 15 сантиметрів.
- Катайтеся на ковзанах лише у перевірених та обладнаних місцях.
- Якщо лід почав тріщати та з’явилися характерні тріщини – негайно повертайтеся. Не біжіть, а відходьте повільно, не відриваючи ступні ніг від льоду.
- Твердо засвойте, що зимова підлідна ловля риби потребує особливо суворого дотримання правил поводження, це диктує багаторічний досвід не самих щасливих рибалок:
– не пробивайте поруч багато лунок;
– не збирайтеся великими групами на одному місці;
– не пробивайте лунки на переправах;
– не ловіть рибу поблизу вимоїн та занадто далеко від берега, яке б клювання там не було;
– завжди майте під рукою міцну мотузку 12-15 метрів;
– тримайте поруч з лункою дошку або велику гілку.
Якщо ви провалилися на льоду річки або озера
- Широко розкиньте руки по крайкам льодового пролому та утримуйтеся від занурення з головою. Дійте рішуче і не лякайтеся, тисячі людей провалювалися до вас і врятувалися.
- Намагайтеся не обламувати крайку льоду, без різких рухів вибирайтеся на лід, наповзаючи грудьми і по черзі витягаючи на поверхню ноги. Головне – пристосовувати своє тіло для того, щоб воно займало найбільшу площу опори.
- Вибравшись із льодового пролому, відкотіться, а потім повзіть в той бік, звідки ви прийшли і де міцність льоду, таким чином, перевірена. Незважаючи на те, що вогкість і холод штовхають вас побігти і зігрітися, будьте обережні до самого берега, а там не зупиняйтеся, поки не опинитеся в теплі.
- Якщо на ваших очах на льоду провалилася людина, негайно сповістіть, що йдете на допомогу. Підкладіть під себе лижі, дошку, фанеру (це збільшить площу опори) і повзіть на них. Наближайтесь до ополонки тільки повзком, широко розкидаючи при цьому руки. До самого краю ополонки не підповзайте, інакше у воді опиняться вже двоє. Ремені, шарфи, дошка, жердина, санки або лижі допоможуть врятувати людину. Кидати пов’язані ремені, шарфи або дошки треба за 3-4 метра.
- Якщо ви не один, тоді узявши один одного за ноги, лягайте на лід ланцюжком і рухайтеся до пролому. Дійте рішуче і швидко – постраждалий швидко мерзне в крижаній воді, мокрий одяг тягне його донизу.
- Подавши постраждалому підручний засіб порятунку, витягайте його на лід і повзіть з небезпечної зони. Потім укрийте його від вітру і якнайшвидше доставте в тепле місце, розітріть, переодягніть в сухий одяг і напоїть чаєм.
Пам’ятайте: вирушати на водойми поодинці небезпечно!
Цікаві та повчальні відеоролики для батьків та дітей для загального перегляду
Коли в Україні ведеться повномасштабна війна проти вторгнення російського агресора, сьогодні, як ніколи, підвищується роль освіти у підготовці школярів до самостійного життя у світі, де кількість надзвичайних ситуацій постійно зростає, а екологічна ситуація з кожним роком погіршується. Життєво необхідно озброїти дітей знаннями, уміннями і розумінням важливості збереження власного життя і здоров’я.
З 11 по 15 вересня 2023 року в Катеринківській гімназії був проведений тиждень безпеки «Збережи своє життя».
Тиждень розпочався тематичною лінійкою, на якій було продемонстровано важливість для суспільства професії рятівника, та героїзм цих людей. На годині інформаційного спілкування Катран Жанна Сергіївна провела для учнів 5-9 класів відео-дайжест «Увага на дорозі – життя у безпеці». Для учнів 1-4 класів Перник Ірина Миколаївна організувала перегляд відео «Правила безпеки – правила життя». В ході тижня класними керівниками були проведені виховні години та тренінги : «Правила пожежної безпеки, електробезпеки», «Правила поведінки в умовах надзвичайних ситуаціях», «Обережно! Отруйні гриби, ягоди, рослини», «Правила поведінки у лісі та біля водойм», «Безпечна поведінка у закладі освіти».
Завжди пам’ятаймо! Невід’ємною частиною нашого життя має стати дотримання правил безпеки. Це допоможе захистити ваше здоров’я і життя, здоров’я і життя інших людей.






Шановні батьки! Не залишайте дітей без нагляду! Приділіть увагу нагадуванню правилам безпечної поведінки! Розкажіть малюкам про основні небезпеки, які можуть підстерігати їх вдома! Навчіть правилам безпечного використання газових та електричних приладів. Безпека дітей залежить в першу чергу від батьків! Спілкуйтесь із дітьми, навчайте їх основам безпеки життєдіяльності, виховуйте культуру безпечної поведінки.
Бережіть себе та своїх близьких!

При виникненні надзвичайних ситуацій телефонуйте до Служби порятунку «101»!


Зимові пригоди без шкоди
З метою підвищення обізнаності учнів та учениць, а також усіх освітян щодо безпеки в зимовий період перегляньте відео- та аудіоролики, які створено задля збереження здоровʼя й життя дітей та їхніх батьків і захисту від небезпек, які чатують узимку під час війни: вибухонебезпечні предмети, що можуть ховатися
під листям і снігом, крига на водоймах і неосвітлені внаслідок регулярних вимкнень електроенергії дороги.
Посилання на відеоролики: https://drive.google.com/drive/folders/1KLfuFPbmwcNmEOmJ-S2aER27zRQ0oQo
Посилання на аудіоролики: https://drive.google.com/drive/folders/1XxhF3IhxRAutgqH-b4IAd-QRpKkZHZg